onsdag 12 januari 2011

vad är att jobba mycket..

Rent tekniskt så gör jag just nu en massa jobb, dag som kväll. Det känns dock inte riktigt som det. Mitt jobb består nämligen just nu i att lära. Så jag läser manualer på engelska, lyssnar på manualer på eng med australiensisk brytning, vilket är trevligt avbrott mot normala amerikanska uttalet.  Samtidigt sitter jag jag klickar och testar i programmet..jag lär mig saker.

Det är nackdelen med detta jobbet och att vara egen... att lära sig saker drar inte in pengar, just nu. Det kommer göra....men inte nu. Så på så sätt känner jag mig extremt oeffektiv. Sen läser man om monasuniversum och känner inte mig mer effektiv kan jag säga.

Sitta på ändan hela dagen och dricka kaffe varken känns eller låter effektivt. Men faktum är att jag lärt mig massor.. på en nivå som egentligen är för avancerad för mig....eller så kan jag mer än jag trodde..långt mer. Eller så är min hjärna mer logisk än jag trodde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar