måndag 10 januari 2011

låta barnen välja eller inte..

Jag har ett litet dilemma. Jag brukar inom rimliga gränser låta mina barn få välja själva vad de vill ha på sig, vad jag ska köpa för färg på kläder till dem osv. Jag är inte könsstyrd på nåt sätt, önskade dockvagn och docka åt lillebror i julas som han dessutom fick.

Men...jag skulle behöva måla om i deras sovrum. Just nu ser det för hemskt ut då det är fuskmålat. Det är nu målat i 2 olika nyanser i beige ich väldigt fullt skarvat. Vi hade nämligen en jättefin bård där när vi målat, den finns inte mer. små små fingrar tyckte inte den skulle sitta uppe längre.

Nu till dilemmat. Färgval. Stora sonen vill ha rosa och tycker att lillebror ska ha grönt. Lillebror säger inte så mycket.
Men de delar rum och jag vill inte ha rosa väggar... alls. Han kan få rosa överkast och allting om han vill.. men rosa väggar.....

Dessutom måste vi totalrenovera ovanvåningen inom 2 år...så jag vill inte lägga för mycket tid och pengar på ommålning men just nu ser det för jäkligt ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar