måndag 10 januari 2011

Måndag...

Dagen började väl sådär...vi var inte riktigt i tid. Väldigt trötta barn att väcka efter 3 veckors ledighet. Var ordentlig och packade med en massa kläder, 2 olika ytterkläder hade de med sig med tanke på tövädret.

Tyvärr så är ju tövädret inte riktigt här....de lilla som töat från snö är nu is, så halva förskolans uteplats är en stor isbana. skulle väl skickat med skridskor. Fröken trodde nog inte de gick ut.. inte de små iaf.

Här hemma är det jobb, jobb som går ut på att lära sig... så jag läser, testar, läser lite till. Har även slängt in en maskin tvätt.

För och nackdelen med att ha kontor i anslutning till hemmet...det är lätt att fixa hemma saker, men risken är också att man fixar hemma saker utan att jobba. Brukar försöka hålla mig till tvätten , då viker jag inte heller den på "arbetstid" utan senare.

Nu ska jag sätta på en hel kanna te....fördel, man kan bara fylla på och dricka 3-4 muggar på rad. Nackdel: jag tycker det svalnar för fort.. jag vill ha mitt te riktigt riktigt hett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar