torsdag 20 januari 2011

en helt vanligt morgon...

Hörde på radion när jag körde barnen att kineser nu är intresserade av att köpa bondgårdar i bohuslän. De köper dem för att driva jordbruk. 1. jag tyckte det var lite komiskt  2. min hjärna började redan tänka på hur det fungerar...använder vi samma typer av maskine, har vi samma klimat... osv. Men jag tycker det är bra att folk vill driva jordbruk så bara positiva tankar...

Dagens andra positiva tankar var lite svåra att finna. Vi hade nämligen en olycka här hemma. Kallade på barnen för de skulle sätta sig i köket och äta frukost. Lilla sonen kommer...med brunt på handen...och på foten/benet.
Inte riktigt vad jag planerat då.. in med honom i duschen och sanera honom. Sen fick de äta och jag sanerade storarummet och soffan. JAg är tacksam idag över vår gamla fula fuskskinnssoffa. Jag är tacksam för att min man inte lyssnar på min lust på tygsoffa.  Ja, soffan fick saneras och kuddar och filtar tvättas... och faktiskt en sak till som jag är otroligt tacksam över nämligen att sonen som lyckats kladda ner från hörnet av soffan och hela den långa delen av hörnsoffan, för det innebar att han missade ryamattan med sina kladdiga fötter.

Så tänk jag kunde vara tacksam över 3 saker i en händelse som egentligen bara är otrevlig.
Nu ska jag dricka kaffe och jobba lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar